Karne Sevinci Yerini Gözyaşına Bıraktı: Acılar 71 Gündür Taze

GENEL 25.06.2026 - 22:52, Güncelleme: 25.06.2026 - 22:52
 

Karne Sevinci Yerini Gözyaşına Bıraktı: Acılar 71 Gündür Taze

Kahramanmaraş'taki okul saldırısında yaşamını yitiren öğretmen ve öğrencilerin aileleri, karne günü öncesi okul önünde buluşarak adalet çağrısını yineledi.
Türkiye'yi yasa boğan Kahramanmaraş'taki okul saldırısının üzerinden 71 gün geçti. Ancak geride kalan aileler için zaman, acıyı hafifletmek yerine daha da derinleştirdi. Karne heyecanının yaşanacağı günlerde okul bahçelerinde çocuk sesleri yükselirken, Ayser Çalık Ortaokulu'nun önünde bu kez gözyaşı, özlem ve adalet çağrısı vardı. Hayatını kaybeden öğretmen ve öğrencilerin yakınları, saldırının yaşandığı okulun önünde bir araya gelerek hem kaybettiklerini andı hem de adli sürecin takipçisi olacaklarını vurguladı. Saldırıda yaşamını yitiren öğretmen Ayla Kara'nın oğlu Furkan Kara, annesinin öğrencilerine duyduğu sevgiyi ve eğitim aşkını anlatarak duygusal ifadeler kullandı. Karne günlerinin annesi için ayrı bir heyecan taşıdığını belirten Kara, "Eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını paylaşacaktı. Ancak onun son kucaklaşması öğrencilerine siper olmak oldu" sözleriyle yaşadıkları acıyı dile getirdi. Kara, olayın üzerinden geçen 71 güne rağmen acılarının ilk günkü gibi taze olduğunu belirterek, ailelerin her gün mezarlıkları ziyaret ettiğini söyledi. Soruşturma sürecinin sürdüğünü ifade eden Kara, sorumluların en ağır şekilde cezalandırılmasını istediklerini kaydetti. Saldırıda hayatını kaybeden öğrencilerden Furkan Sancak Balal'ın annesi Tuğba Balal da karne gününün kendileri için artık büyük bir hüzne dönüştüğünü söyledi. Çocuklarının büyük bir heyecanla okula gittiklerini ancak eve dönemediğini anlatan Balal, "Çocuklarımız yarın karnelerini alıp eve dönecekti. Biz bugün onların mezarına çiçek götürdük" dedi. Hayatını kaybeden öğrencilerden Şuranur Sevgi Kazıcı'nın babası Mustafa Kazıcı ise yaşananların toplum vicdanında derin yaralar açtığını ifade ederek, çocuklarının "terör şehidi" olarak kabul edilmesi yönündeki taleplerini yineledi. Kahramanmaraş'ın Onikişubat ilçesindeki Ayser Çalık Ortaokulu'nda 15 Nisan'da meydana gelen silahlı saldırıda 1 öğretmen ve 9 öğrenci yaşamını yitirmiş, 12 kişi yaralanmıştı. Olayın ardından okulda eğitime ara verilmiş, öğrencilerin eğitimlerine başka okullarda devam etmesi kararlaştırılmıştı. Saldırıyı gerçekleştiren öğrencinin anne ve babası tutuklanmıştı.   Editör Notu: Karne gününün sevinç yerine hüzün getirdiği Kahramanmaraş'ta aileler, kaybettikleri evlatları ve öğretmenlerini unutmadıklarını vurgulayarak adalet taleplerini bir kez daha dile getirdi. Kahramanmaraş'taki okul saldırısında hayatını kaybedenlerin yakınlarından açıklama   - Saldırıda yaşamını yitiren öğretmen Ayla Kara'nın oğlu Furkan Kara: - "Eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını paylaşacaktı"    Kahramanmaraş'taki Ayser Çalık Ortaokulu'na 15 Nisan'da düzenlenen silahlı saldırıda hayatını kaybeden öğretmen ve öğrencilerin yakınları, okul önünde bir araya gelerek basın açıklaması yaptı. Okul girişinde toplanan aileler, saldırıda yaşamını yitiren öğretmen Ayla Kara ile öğrencileri anarak gözyaşı döktü. Ayla Kara'nın oğlu Furkan Kara, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, olayın üzerinden 71 gün geçtiğini belirterek, yaşadıkları acının her geçen gün daha da derinleştiğini söyledi. Kara, "71 gündür ben, ailem ve diğer aileler evlatsız, annesiz yaşamanın ne demek olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Her gün mezarlarına gidiyoruz. Bedenen aramızda olmasalar da ruhen yanımızda olduklarına inanıyoruz." dedi. Annesinin öğrencilerine olan bağlılığını anlatan Kara, şunları kaydetti: "Eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını paylaşacaktı ama maalesef annemin öğrencileriyle son kucaklaşması onlara siper olmak oldu. Annemin yaptığı bu onurlu ve gururlu davranış karşısında ve evlatlarımızın yaşadığı hüzün karşısında biz Allah'tan geldiğine inanıyoruz, kadere rıza gösteriyoruz. Karne gününün bizim için önemi çok büyüktü. Annem bugünlerde çünkü çok daha heyecanlı olurdu." Adli sürece ilişkin değerlendirmede de bulunan Kara, soruşturmanın sürdüğünü ancak kovuşturma aşamasına ilişkin net bir bilginin bulunmadığını belirterek, şüphelilerin en ağır şekilde cezalandırılmasını istedi. - "Çocuklarımız yarın karnelerini alıp eve dönecekti" Saldırıda yaşamını yitiren öğrencilerden Furkan Sancak Balal'ın annesi Tuğba Balal ise karne gününün kendileri için tarifsiz bir acıya dönüştüğünü kaydetti. Balal, çocuklarının 15 Nisan'da büyük bir heyecanla okula geldiklerini ancak geri dönemediğini aktararak, "Çocuklarımız yarın karnelerini alıp eve dönecekti. Biz bugün ise ​​​​​​​onların mezarına çiçek götürdük. Anneler Günü'nü bile çocuklarımızla geçiremedik." ifadelerini kullandı. Saldırıda hayatını kaybeden öğrencilerden Şuranur Sevgi Kazıcı'nın babası Mustafa Kazıcı da ailelerin her gün mezarlığa giderek evlatlarının kabrini ziyaret ettiğini söyledi. Kazıcı, yaşanan acının toplum vicdanında derin bir yara bıraktığını ifade ederek, "Onların Rabbimin katında şehit olduklarından hiçbir şüphemiz yok ancak şehadet beratlarının terör şehidi olarak kabul edilmesi gerektiğine özellikle vurgu yapmak istiyoruz." dedi. Kahramanmaraş'ın Onikişubat ilçesindeki Ayser Çalık Ortaokulu'na 15 Nisan'da bir öğrenci tarafından düzenlenen silahlı saldırıda 1 öğretmen ve 9 öğrenci hayatını kaybetmiş, 12 kişi yaralanmıştı. Olayın ardından okulda eğitime ara verilmiş, öğrencilerin eğitimlerine başka okullarda devam etmesi kararlaştırılmıştı. Saldırıyı gerçekleştiren öğrencinin babası ve annesi tutuklanmıştı.  
Kahramanmaraş'taki okul saldırısında yaşamını yitiren öğretmen ve öğrencilerin aileleri, karne günü öncesi okul önünde buluşarak adalet çağrısını yineledi.
Türkiye'yi yasa boğan Kahramanmaraş'taki okul saldırısının üzerinden 71 gün geçti. Ancak geride kalan aileler için zaman, acıyı hafifletmek yerine daha da derinleştirdi. Karne heyecanının yaşanacağı günlerde okul bahçelerinde çocuk sesleri yükselirken, Ayser Çalık Ortaokulu'nun önünde bu kez gözyaşı, özlem ve adalet çağrısı vardı. Hayatını kaybeden öğretmen ve öğrencilerin yakınları, saldırının yaşandığı okulun önünde bir araya gelerek hem kaybettiklerini andı hem de adli sürecin takipçisi olacaklarını vurguladı.
Saldırıda yaşamını yitiren öğretmen Ayla Kara'nın oğlu Furkan Kara, annesinin öğrencilerine duyduğu sevgiyi ve eğitim aşkını anlatarak duygusal ifadeler kullandı. Karne günlerinin annesi için ayrı bir heyecan taşıdığını belirten Kara, "Eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını paylaşacaktı. Ancak onun son kucaklaşması öğrencilerine siper olmak oldu" sözleriyle yaşadıkları acıyı dile getirdi.
Kara, olayın üzerinden geçen 71 güne rağmen acılarının ilk günkü gibi taze olduğunu belirterek, ailelerin her gün mezarlıkları ziyaret ettiğini söyledi. Soruşturma sürecinin sürdüğünü ifade eden Kara, sorumluların en ağır şekilde cezalandırılmasını istediklerini kaydetti.
Saldırıda hayatını kaybeden öğrencilerden Furkan Sancak Balal'ın annesi Tuğba Balal da karne gününün kendileri için artık büyük bir hüzne dönüştüğünü söyledi. Çocuklarının büyük bir heyecanla okula gittiklerini ancak eve dönemediğini anlatan Balal, "Çocuklarımız yarın karnelerini alıp eve dönecekti. Biz bugün onların mezarına çiçek götürdük" dedi.
Hayatını kaybeden öğrencilerden Şuranur Sevgi Kazıcı'nın babası Mustafa Kazıcı ise yaşananların toplum vicdanında derin yaralar açtığını ifade ederek, çocuklarının "terör şehidi" olarak kabul edilmesi yönündeki taleplerini yineledi.
Kahramanmaraş'ın Onikişubat ilçesindeki Ayser Çalık Ortaokulu'nda 15 Nisan'da meydana gelen silahlı saldırıda 1 öğretmen ve 9 öğrenci yaşamını yitirmiş, 12 kişi yaralanmıştı. Olayın ardından okulda eğitime ara verilmiş, öğrencilerin eğitimlerine başka okullarda devam etmesi kararlaştırılmıştı. Saldırıyı gerçekleştiren öğrencinin anne ve babası tutuklanmıştı.
 
Editör Notu:
Karne gününün sevinç yerine hüzün getirdiği Kahramanmaraş'ta aileler, kaybettikleri evlatları ve öğretmenlerini unutmadıklarını vurgulayarak adalet taleplerini bir kez daha dile getirdi.
Kahramanmaraş'taki okul saldırısında hayatını kaybedenlerin yakınlarından açıklama
 
- Saldırıda yaşamını yitiren öğretmen Ayla Kara'nın oğlu Furkan Kara:
- "Eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını paylaşacaktı"
 

 Kahramanmaraş'taki Ayser Çalık Ortaokulu'na 15 Nisan'da düzenlenen silahlı saldırıda hayatını kaybeden öğretmen ve öğrencilerin yakınları, okul önünde bir araya gelerek basın açıklaması yaptı.

Okul girişinde toplanan aileler, saldırıda yaşamını yitiren öğretmen Ayla Kara ile öğrencileri anarak gözyaşı döktü.

Ayla Kara'nın oğlu Furkan Kara, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, olayın üzerinden 71 gün geçtiğini belirterek, yaşadıkları acının her geçen gün daha da derinleştiğini söyledi.

Kara, "71 gündür ben, ailem ve diğer aileler evlatsız, annesiz yaşamanın ne demek olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Her gün mezarlarına gidiyoruz. Bedenen aramızda olmasalar da ruhen yanımızda olduklarına inanıyoruz." dedi.

Annesinin öğrencilerine olan bağlılığını anlatan Kara, şunları kaydetti:

"Eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını paylaşacaktı ama maalesef annemin öğrencileriyle son kucaklaşması onlara siper olmak oldu. Annemin yaptığı bu onurlu ve gururlu davranış karşısında ve evlatlarımızın yaşadığı hüzün karşısında biz Allah'tan geldiğine inanıyoruz, kadere rıza gösteriyoruz. Karne gününün bizim için önemi çok büyüktü. Annem bugünlerde çünkü çok daha heyecanlı olurdu."

Adli sürece ilişkin değerlendirmede de bulunan Kara, soruşturmanın sürdüğünü ancak kovuşturma aşamasına ilişkin net bir bilginin bulunmadığını belirterek, şüphelilerin en ağır şekilde cezalandırılmasını istedi.

- "Çocuklarımız yarın karnelerini alıp eve dönecekti"

Saldırıda yaşamını yitiren öğrencilerden Furkan Sancak Balal'ın annesi Tuğba Balal ise karne gününün kendileri için tarifsiz bir acıya dönüştüğünü kaydetti.

Balal, çocuklarının 15 Nisan'da büyük bir heyecanla okula geldiklerini ancak geri dönemediğini aktararak, "Çocuklarımız yarın karnelerini alıp eve dönecekti. Biz bugün ise ​​​​​​​onların mezarına çiçek götürdük. Anneler Günü'nü bile çocuklarımızla geçiremedik." ifadelerini kullandı.

Saldırıda hayatını kaybeden öğrencilerden Şuranur Sevgi Kazıcı'nın babası Mustafa Kazıcı da ailelerin her gün mezarlığa giderek evlatlarının kabrini ziyaret ettiğini söyledi.

Kazıcı, yaşanan acının toplum vicdanında derin bir yara bıraktığını ifade ederek, "Onların Rabbimin katında şehit olduklarından hiçbir şüphemiz yok ancak şehadet beratlarının terör şehidi olarak kabul edilmesi gerektiğine özellikle vurgu yapmak istiyoruz." dedi.

Kahramanmaraş'ın Onikişubat ilçesindeki Ayser Çalık Ortaokulu'na 15 Nisan'da bir öğrenci tarafından düzenlenen silahlı saldırıda 1 öğretmen ve 9 öğrenci hayatını kaybetmiş, 12 kişi yaralanmıştı. Olayın ardından okulda eğitime ara verilmiş, öğrencilerin eğitimlerine başka okullarda devam etmesi kararlaştırılmıştı. Saldırıyı gerçekleştiren öğrencinin babası ve annesi tutuklanmıştı.

 

K.Maraş HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve siteye yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.